Behandeling van een gerapporteerde review

Het kan gebeuren dat je review gerapporteerd wordt, door zowel een bedrijf als een andere reviewer op het platform. Er wordt controle uitgevoerd op de gerapporteerde reviews om te kijken of ze in strijd zijn tegen onze richtlijnen. Wij zullen pas actie ondernemen, als de reviews in strijd zijn met onze richtlijnen.

Wie kan mijn review rapporteren?

Reviews die onze richtlijnen overtreden, kunnen door alle gebruikers op ons platform gerapporteerd worden. Wij hebben een team die de gerapporteerde reviews beoordeelt en alleen actie onderneemt als dat nodig is. Het maakt qua behandeling niet uit of je review door een bedrijf (zowel betalende klanten als bedrijven met een gratis profiel) of consument gerapporteerd is.

Ondernemingen

Ondernemingen hebben de mogelijkheid om reviews te kunnen rapporteren die wellicht onze richtlijnen overtreden, ondanks ze wel of niet gebruik maken van onze betaalde diensten. Wij informeren bedrijven altijd om reviews op de juiste manier te rapporteren. Dit is hun verantwoordelijkheid.

Andere reviewers

Reviews die tegen onze richtlijnen zijn kunnen ook door de gebruikers van ons platform gerapporteerd worden. Dit kan als zij van mening zijn dat de review in strijd is met onze richtlijnen. Ze moeten wel een geverifieerde gebruiker zijn op het platform, anders nemen we de melding niet in behandeling.

Wat gebeurt er na een gerapporteerde review?

Indien een bedrijf  je review rapporteert kan het zijn dat we aangeven om eerst direct met jou in contact te komen om het probleem op te lossen. Indien dit niet lukt, kan het bedrijf de melding doorzetten. Bij een melding vanuit een andere reviewer checken we eerst of ze een geverifieerd account hebben.

Ons Klantervaringen-team zal daarna een onderzoek uitvoeren met een van de volgende acties als uitkomst:

  • Het ongeldig verklaren van de melding als je review niet overeenkomt met de opgegeven reden die in strijd is met onze richtlijnen. De review blijft in dit geval staan en de melder en jij als reviewer worden hierover geïnformeerd.
  • Tijdens het beoordelen, kunnen we reviewers vragen om een bewijs van de ervaring aan te leveren of je review te wijzigen.
  • Als blijkt dat de melding terecht is en de review of jij als reviewer voldoet niet aan de richtlijnen, wordt je review van klantervaringen.nl verwijderd*. Per e-mail worden beide partijen hiervan op de hoogte gesteld.

*Het is mogelijk om een nieuwe review te plaatsen nadat je eerste review verwijderd is. Mocht de review dan weer niet voldoen aan de richtlijnen, wordt de review weer direct verwijderd. Indien dit vaker voorkomt, kunnen we je account blokkeren.

Kan ik bezwaar maken tegen de beslissing?

Klantervaringen.nl is geen rechtgevend platform, enkel een reviewplatform. Als wij een review hebben beoordeeld, gaan wij niet verder in discussie met de profielbeheerder en de reviewer. Wij houden een neutrale houding aan en kijken puur naar de voorgeschreven richtlijnen. Bij geschillen tussen een onderneming en een klant, adviseren wij altijd om met elkaar in gesprek te gaan om het geschil op te lossen.

Inloggen Registreren

Inloggen voor consumenten

Wachtwoord vergeten?

Nieuw? Registreer nu als consument!

Inloggen Registreren

Inloggen voor bedrijven

Heeft u nog geen account? Klik dan hier om uw bedrijf aan te melden